In Constanta, Romania se raporteaza din ce in ce mai multe cazuri de violenta si discriminare in mediile educationale formale, chiar si la scolile care nu se confruntau pana anii trecuti cu asa ceva, desi nu contin grupurile sociale considerate vulnerabile. In 2016 si 2017, proiectele asociatiei noastre s-au axat pe nevoia de a sprijini incluziunea sociala in special in mediile scolare. Am constatat ca este nevoie sa ajutam noi, cei din mediul non formal la dezvoltarea emotionala a copiilor si tinerilor pentru ca ei sa fie pregatiti pentru a face fata provocarilor din viata de zi cu zi, deoarece scoala nu ii pregateste in acest sens. Din comunicarea cu organizatiile partenere, am aflat ca aceasta este si nevoia tinerilor cu oportunitati reduse din Europa. Am ales Spania si Georgia, pentru o diversitate culturala cat mai mare, alaturi de Romania. Prin acest proiect, urmarim dezvoltarea abilitatilor de viata pentru 4 voluntari SEV din Spania si Georgia in scopul incluziunii sociale a copiilor si tinerilor, prin invatare experientiala si multiculturala, pentru combaterea discriminarii si a cresterii implicarii pozitive in comunitate.
Obiective:
-1 cresterea gradului de constientizare in randul a 4 voluntari din 2 organizatii partenere si in randul copiilor si tinerilor din 1 institutie scolara si 2 institutii sociale si culturale din jud Constanta asupra importantei invatarii multiculturale in combaterea discriminarii – in 13 luni de proiect;
– 2 dezvoltarea abilitatilor de viata, in general, si a gestionarii emotiilor, in special, pentru 4 voluntari, pentru a le creste sansele ulterioare de a se angaja, in 13 luni de proiect;
– 3 dobandirea de cel putin 4 noi tehnici si metode ale educatiei non formale pentru cresterea incluziunii sociale, transferabile in 2 organizatii partenere, in 13 luni de proiect;
– 4 promovarea oportunitatilor programului Erasmus+, SEV, in comunitatea locala si cea a celor 2 organizatii partenere, in 13 luni de proiect.
Activitati:
-Ateliere de exprimare emoțională prin drumming: În cadrul activității participanții află despre emotii, ce sunt ele și cum sa le gestionam in viața de zi cu zi. Activitatea se desfășoară folosind instrumente de percuție tradiționale cum ar fi djembe, maracas, tambourine, bongo, darbouka și altele.
– Activitati nonformale cu copiii din scoala publica gimnaziala, 11-15 ani:
a) pe teme de dezvoltare personala, intitulat “Dirigentie creativa”.
b) activitati multiculturale la orele de limbi straine (engleza-germana) – vor fi incurajati sa propuna activitati non-formale care sa ajute la imbunatatirea atmosferei de lucru. Isi vor prezenta tara de provenienta, obiceiurile si traditiile reprezentative, pentru largirea perspectivelor tuturor celor implicati (profesori, elevi, voluntari) in cultura si civilizatia europeana;
-Activitati non-formale in centrul de zi Agigea: dezvoltare emotionala si a abilitatilor de viata prin metode nonformale;
-Activitati nonformale cu scop de incluziune sociala la Centrul de Tineret din Corbu – dezvoltare emotionala si a abilitatilor de viata prin metode nonformale – facilitare de ateliere diverse prin metode non formale.

Efectele vizate sunt cresterea incluziunii sociale si combaterea discriminarii in grupurile vulnerabile in sensul cresterii implicarii pozitive ia tinerilor (voluntarii SEV si tinerii-beneficiari ai activitatilor) in comunitate si inspirarea creerii de proiecte care sa reduca problemele de discriminare si violenta. De asemenea, prin dobandirea abilitatilor de viata si gestionarea emotiilor, tinerii voluntari vor fi mai pregatiti pentru a accesa mai usor ofertele de munca, sau porni proiecte de antreprenoriat.

Ai intrebari? Completeaza formularul de mai jos:

No Fields Found.